Om Dortes Hundeskole

Jeg har haft labrador siden 1990, og fik hurtigt interessen for træning og forståelse af hunde. Jeg hjalp folk i området med råd og vejledning, og derefter greb det om sig. Jeg fik interesse for jagt, markprøver og udstillinger. Mine hunde blev trænet med henblik på dette, med rigtig gode resultater. Jeg læste alt hvad jeg kunne finde,og fandt efterhånden min egen vej, tog forskellige kurser hos Anders Hallgren, jagtforeninger, Roger Anbrantes samt retrieverklubben og da jeg en dag blev spurgt om jeg ikke nok ville starte noget hundeskole op i området, så sagde jeg ja som et forsøg.

Dette forsøg har nu varet i rigtig mange år,, hvor hundeskolen har kørt nonstop med stor succes. Startede i det små og nu er det min levevej at undervise og køre ud og hjælpe folk og deres hunde, med problemadfærd eller til hyggelige hvalpe besøg eller enetimer.

Min undervisning tager udgangspunkt i den enkelte, jeg er meget intuiativ, og mærker hurtigt, hvad du og din hund har brug for. Jeg bruger meget humor i undervisningen, da man lærer bedre når der er afslappet stemning. Jeg er en skrap moster på den kærlige måde, og jeg vil have at folk lære noget, og gør alt hvad jeg kan for at alle får noget ud af undervisningen.

Smilende kvinde der sidder med en hund på hver side af sig

Mit undervisnings sted er udendørs hele året, Det er moseområde som kræver gummistøvler i de våde perioder.
Det er ikke for kørestols bruger eller meget dårligt gående.

Vi tilbyder hundetræning på følgende adresse:

Grønnemose alle 140 /Grønnemoseparken.

Metoder på Dortes Hundeskole

Respekt for hunden, samarbejde, positivt lederskab og konsekvens er nogle af grundreglerne på Dortes Hundeskole.

Jeg lægger meget vægt på at tage hensyn til hundens individuelle formåen, dens alder, træningserfaring samt psyke.
Træningen foregår kun efter bløde metoder og er en blanding af Anders Halgreen, Roger Abrandes, samt mine egen erfaringer.

Jeg har en stor intuition og kan hurtig mærke, hvilken hund og ejer jeg har med at gøre, og de råd jeg giver, er med udgangspunkt i det jeg fornemmer og ser.
Jeg ligger vægt på, at de hunde og ejere, som kommer hos mig, får noget med hjem hver gang og de skal kunne mærke en væsentlig forskel fra de kommer første gang, til de slutter sjette gang.

Jeg lægger vægt på, at hund og ejer skal opnå et godt teamwork, så ejeren formår at opdrage/træne sin hund, så den er til glæde for familien.
På alle hold er der tid til at besvare spørgsmål

Vi holder ikke teoriaften, men putter teori ind i selve undervisningen, da jeg mener, at man lærer bedre på denne måde. Det er nemmere at forholde sig til teori, når man pludselig står i en situation, hvor man kan få en forklaring på, hvorfor hunden handler som den gør

Der er kort leg på hvalpeholdene, ingen leg på de andre hold.

Alle hunde skal være luftet af inden træning, og er det morgenhold, så er det en god ide med en sulten hund.

MØDESTED

Grønnemose Alle 140, 2860 Søborg

Der parkerer vi, og jeg vil stå og vente på jer første gang.

Hold hundende i snor. Disse ting skal overholdes.

FERIE FØLGER SKOLERNES FERIE DVS:

LUKKET I PINSE, PÅSKE, VINTERFERIE UGE 7 , EFTERÅRSFERIE UGE 42 , JULEFERIE FRA 17. dec –  7. jan. LUKKET HELE JULI MDN

Det med småt:
Hvis et hold over flere gange kun består af 1-2 kursister, så kan det forekomme, at jeg slår holdet sammen med et andet tilsvarende hold og det kan ligge på en anden uge-træningsdag end den oprindelige. Kursusbeløbet refunderes ikke, hvis kursisten ikke kan træne den pågældende dag. Kursisten vil istedet blive tilbudt en dag som passer kursisten. Den enkelte kursist betaler for at følge et bestemt hold og er man pludselig forhindret er det desværre ikke muligt, at overføre betalingen til et andet hold. Det kan også forkomme, at jeg er nødt til at flytte en opstart , hvis holdet endnu ikke er fyldt op, betaling refundredes ikke, men man kan gemme betaling til et andet hold, hvis det planlagte hold ikke passer alligevel gr flytning af holdet.

Hvis hunden bliver syg eller dør er der heller ikke tilbage betaling, men man kan også her gemme betaling til et senere hold også med en evt ny hund.

Afbud kan forekomme i tilfælde af sygdom eller meget dårligt vejr, dvs. vedvarende regn eller voldsom sne. Når jeg melder afbud, så bliver timen givet i den anden ende, så i ikke mister noget, men hvis kursisten vælger ikke at komme, så er timen mistet, Man skal regne med at man betaler for 6 træningstimer, de kan bliver forskudte, hvis vi er uheldige , at ramme ind i sygdom, uheld mv, det er altid irreterende med afbud, både for jer og i høj grad for mig og det sker kun hvis der ingen anden udvej er.

Afbud bliver altid givet over sms, så husk at tjekke telefonen inden hundetræning.